Навiны
19.12.2024 г. адбудзецца пасяджэнне камісіі КЗУП" Экакомплекс " па супрацьдзеянні карупцыі ў 14:00 па адрасе: Салігорскі раён, д.Дубеі, вул. Вытворчая, 8/8 у актавай зале адміністрацыйнага будынка, 2-і паверх.
Дзяржаўнае прадпрыемства "ЭкаКомплекс" інфармуе Вас аб тым, што з 27.11.2023 года змяняецца дзень вывазу цвёрдых камунальных адходаў.
Аўторак: – в. Вейна, в. Пузічы.
Серада: - в. Авіны, в. Поварчыцы.
Чацвер: - в.Груздава, в.Рахавічы, в.Чаланец, аг.Хорастава, в.Вялікі Лес, в.Сяльцо.
Пятніца: - в. Лістападавічы.
Змяняецца дзень вывазу цвёрдых камунальных адходаў і другасных матэрыяльных рэсурсаў (ВМР).
Чацвер: - г.п.Старобін (аднакватэрныя і блакіраваныя жылыя дамы) па вул.50 гадоў Перамогі, зав.4, зав.5, вул.Будаўнікоў, вул.Я.Коласа, вул.Слабадская, вул.Дружбы, вул. Энергетыкаў, вул.Аўтамабілістаў, вул.Завадская, вул.Транспартная, зав.Палявы, вул.Палявая.
Субота: - г.п.Старобін (аднакватэрныя і блакіраваныя жылыя дамы) па вул. 8 сакавіка, вул. Базарная вул. Бальнічная вул. , вул.Камсамольская, вул.Заходняя, вул.Калініна, вул.Кіеўская, вул.Касманаўтаў, вул.Чырвонаармейская, вул.Чырванасцяжная, вул.Лясная, вул.Майская, вул.Макаравай, вул.Паркавая, вул.Маладзёжная, вул .Надрэчная, вул.Новая, вул.Кастрычніцкая, вул.Партызанская, зав.1-ы Чырвонаармейскі, зав.2. Чырвонаармейскі, зав.3. Чырвонаармейскі, зав.Каштанавы, зав.Вішнёвы, зав.Гагарына, зав. Заходні, зав.Зялёны, зав.Касманаўтаў, зав.Чырванасцяжны, зав.Майскі, зав.Надрэчны, зав.Кастрычніцкі, зав.Партызанскі, зав.Паўночны, зав.Савецкі, зав.Спартыўны, зав. вул.Памежная, вул.Палеская, вул.Пралетарская, вул.Пушкіна, вул.Садовая, вул.Савецкая, вул.Сонечная, вул.Старобінская, вул.Сумара, вул.Школьная, вул.Энтузіястаў, вул.Паўднёвая, вул. Працоўная.
Тэлэфон для даведкi: 20-97-76
Звяртаем Вашу ўвагу, што 10.07.2023 г. зменіцца адрас нашай электроннай пошты! Цяпер свае паведамленні Вы зможаце адпраўляць па электронным адрасе info@ekokompleks.by .
Інфекцыі, якія перадаюцца палавым шляхам
Інфекцыі, якія перадаюцца палавым шляхам (ІППШ) – шырокая група хвароб, якія перадаюцца ад аднаго чалавека да іншага, пераважна праз палавыя кантакты.
Ўзбуджальнікамі ІППШ могуць выступаць вірусы (герпес і папиломовирусная інфекцыя палавых органаў, гепатыты, ВІЧ-інфекцыя, контагіозності малюск), бактэрыі (Пранцы, Ганарэя, Хламідіоз, мікоплазмоз, пахвінная гранулёма, шанкроид, пахвінная лимфогранулема), найпростыя і паразіты (трыхаманіяз, кароста, лабковыя вошы). Досыць часта назіраецца змешаная форма інфекцыі, асабліва ў асоб з рызыкоўным сэксуальнымі паводзінамі.
Асноўнай крыніцай заражэння ІППШ і ВІЧ-інфекцыі з'яўляецца хворы чалавек. Аднак нярэдка крыніцай можа быць знешне здаровы чалавек – носьбіт інфекцыі. Шлях перадачы пераважна палавой. Аднак варта памятаць, што шэраг захворванняў, напрыклад, пранцы, кароста, контагіозності малюск могуць перадавацца ў выніку цеснага бытавога кантакту (знаходжанне ў адным ложку, выкарыстанне агульнага ручнікі, вяхотак, посуду). Для ВІЧ і вірусных гепатытаў акрамя палавога шляху перадачы інфекцыі важную ролю адыгрывае і ін'екцыйных шлях, што характэрна для наркаманаў.
Варта разумець, што заразіцца ІППШ і ВІЧ-інфекцыяй нельга пры поціску рукі, абдымках, сяброўскім пацалунку, выкарыстанні пітнога фантанчыка, тэлефона, праз харчовыя прадукты, поручні ў грамадскім транспарце, ваду ў басейне або вадаёме. Гэтыя інфекцыі таксама не перадаюцца пры ўкусах насякомых. Звяртацца да ўрача неабходна пры з'яўленні якіх-небудзь высыпанняў або першых прыкметах дыскамфорту ў палавых органах. Не варта прымаць да наведвання лекара ніякіх лекавых прэпаратаў. Нават адна таблетка антыбіётыка можа цалкам змяніць клінічныя праявы ІППШ, паменшыць верагоднасць выяўлення ўзбуджальніка і, такім чынам, абцяжарыць пастаноўку дыягназу і прызначэнне адэкватнага лячэння. Пры ўзнікненні скаргаў і выяўленні ІППШ ў аднаго палавога партнёра неабходна прыцягваць абследаванню і лячэнню ўсіх асоб, якія былі з ім у сэксуальным кантакце.
Без звароту да лекара, спробах самалячэння захворвання могуць перайсці ў хранічную стадыю і выклікаць розныя ўскладненні, як з боку мочеполовой сістэмы, так і іншых органаў, і сістэм, прывесці да заражэння раней здаровых палавых партнёраў і далейшаму распаўсюджванню інфекцыі. Існуе некалькі простых правілаў і саветаў, як знізіць рызыку і нават пазбегнуць рызыкі заражэння палавымі інфекцыямі, пра якія трэба падумаць да палавога акту: устрымайцеся ад «выпадковых» сувязяў. Ніхто не дасць гарантыі, што нават самыя "прыстойныя" мужчыны і жанчыны — здаровы. Ні знешні выгляд чалавека, ні ўзровень яго даходаў, ні адукацыя, ні сацыяльны статус і сямейнае становішча, нішто не можа казаць аб наяўнасці або адсутнасці ў яго венерычных захворванняў. Самы небяспечны-гэта палавы кантакт без прэзерватыва. Выкарыстоўвайце прэзерватыў-класічнае сродак прафілактыкі ІППШ. Аднак памятайце, што эфектыўнасць прэзерватыва як сродкі прафілактыкі венерычных інфекцый - не 100%. Выконвайце правілы асабістай гігіены ў інтымнай жыцця. Патрабуйце таго ж ад вашага партнёра. Зменіце сваё палавое паводзіны на бяспечнае. Абмяжуйце колькасць палавых партнёраў. Гэты савет распаўсюджваецца на асоб абсалютна любой сэксуальнай арыентацыі. ІППШ перадаюцца пры любых відах сэксу - пры аральных, анальных і генітальных кантактах. Таму варта мець на ўвазе, што бяспечных відаў сэксу няма. Толькі абаронены сэкс-бяспечны сэкс.
ПАМЯТКА
па асноўным палажэнням
Канстытуцыі Рэспублікі Беларусь
На рэспубліканскім рэферэндуме, які адбыўся 27.02.2022, прынята рашэнне аб унясенні змяненняў і дапаўненняў да Канстытуцыі Рэспублікі Беларусь (далей Канстытуцыя). Дадзеныя змены ўступілі ў сілу 15.03.2022.
Згодна з артыкулам 1 Канстытуцыі Рэспубліка Беларусь-унітарная дэмакратычная сацыяльная прававая дзяржава.
Рэспубліка Беларусь валодае вяршэнствам і паўнатой улады на сваёй тэрыторыі, самастойна ажыццяўляе ўнутраную і знешнюю палітыку.
Рэспубліка Беларусь абараняе сваю незалежнасць і тэрытарыяльную цэласнасць, канстытуцыйны лад, забяспечвае законнасць і правапарадак.
Артыкулам 3 абвяшчаецца, што чалавек, яго правы, свабоды і гарантыі іх рэалізацыі з'яўляюцца вышэйшай каштоўнасцю і мэтай грамадства і дзяржавы. Дзяржава адказна перад грамадзянінам за стварэнне ўмоў для свабоднага і годнага развіцця асобы. Грамадзянін адказны перад дзяржавай за няўхільнае выкананне абавязкаў, ўскладзеных на яго Канстытуцыяй.
У адпаведнасці з артыкулам 3 Канстытуцыі адзінай крыніцай дзяржаўнай улады і носьбітам суверэнітэту ў Рэспубліцы Беларусь з'яўляецца народ. Народ ажыццяўляе сваю ўладу непасрэдна, праз прадстаўнічыя і іншыя органы ў формах і межах, вызначаных Канстытуцыяй.
Любыя дзеянні па змяненню канстытуцыйнага ладу і дасягненню дзяржаўнай улады гвалтоўнымі метадамі, а таксама шляхам іншага парушэння законаў Рэспублікі Беларусь караюцца згодна з законам.
У адпаведнасці з артыкулам 4 Канстытуцыі дэмакратыя ў Рэспубліцы Беларусь ажыццяўляецца на аснове ідэалогіі беларускай дзяржавы, а таксама разнастайнасці палітычных інстытутаў і меркаванняў. Ідэалогія палітычных партый, рэлігійных або іншых грамадскіх аб'яднанняў, сацыяльных груп не можа ўстанаўлівацца ў якасці абавязковай для грамадзян.
Замацаваны ў артыкуле 6 прынцып падзелу ўлады абвяшчае, што дзяржаўная ўлада ў Рэспубліцы Беларусь ажыццяўляецца на аснове падзелу яе на заканадаўчую, выканаўчую і судовую. Дзяржаўныя органы ў межах сваіх паўнамоцтваў самастойныя: яны ўзаемадзейнічаюць паміж сабой, стрымліваюць і ўраўнаважваюць адзін аднаго.
У новай рэдакцыі Канстытуцыі ўпершыню на ўзроўні асноўнага Закона дзяржавы замацаваны асноўныя прававыя, палажэнні аб Усебеларускім народным сходзе.
Усебеларускі народны сход, згодна з артыкулам 89-1 Канстытуцыі, з'яўляецца вышэйшым прадстаўнічым органам народаўладдзя, які вызначае стратэгічныя кірункі развіцця грамадства і дзяржавы, які забяспечвае непахіснасць канстытуцыйнага ладу, пераемнасць пакаленняў і грамадзянская згода.
Згодна з артыкулам 89-2 Канстытуцыі дэлегатамі Усебеларускага народнага сходу з'яўляюцца: Прэзідэнт Рэспублікі Беларусь; Прэзідэнт Рэспублікі Беларусь, які спыніў выкананне сваіх паўнамоцтваў у сувязі са сканчэннем тэрміну яго знаходжання на пасадзе альбо датэрмінова ў выпадку яго адстаўкі; прадстаўнікі заканадаўчай, выканаўчай і судовай улады; прадстаўнікі мясцовых Саветаў дэпутатаў; прадстаўнікі грамадзянскай супольнасці.
Прадстаўнікі мясцовых Саветаў дэпутатаў і грамадзянскай супольнасці на Усебеларускі народны сход абіраюцца ад кожнай вобласці і горада Мінска ў парадку, які вызначаецца законам.
Лімітавая колькасць дэлегатаў Усебеларускага народнага сходу складае 1200 чалавек.
Тэрмін паўнамоцтваў Усебеларускага народнага сходу складае пяць гадоў.
Усебеларускі народны сход склікаецца на першае пасяджэнне Цэнтральнай выбарчай камісіяй не пазней 60 дзён пасля выбараў дэпутатаў.
Дэлегат Усебеларускага народнага сходу бярэ ўдзел у працы Усебеларускага народнага сходу без адрыву ад працоўнай (службовай) дзейнасці.
Калегіяльным органам, які забяспечвае ў парадку, устаноўленым законам, аператыўнае вырашэнне пытанняў, якія ўваходзяць у кампетэнцыю Усебеларускага народнага сходу, З'яўляецца Прэзідыум.
Старшыня Усебеларускага народнага сходу, яго намеснікі і іншыя члены Прэзідыума выбіраюцца Усебеларускім народным сходам тайным галасаваннем.
Кампетэнцыя Усебеларускага народнага сходу замацавана ў артыкуле 89-3, згодна з якой вышэйшы прадстаўнічы орган народаўладдзя зацвярджае асноўныя напрамкі ўнутранай і знешняй палітыкі, ваенную дактрыну, канцэпцыю нацыянальнай бяспекі; зацвярджае Праграмы сацыяльна-эканамічнага развіцця Рэспублікі Беларусь; заслухоўвае Прэм'ер-міністра аб выкананні праграм сацыяльна-эканамічнага развіцця Рэспублікі Беларусь; прапануе змены і дапаўненні ў Канстытуцыю; прапануе правядзенне рэспубліканскіх рэферэндумаў; мае права разглядаць пытанне аб легітымнасці выбараў; прымае рашэнне аб зняцці Прэзідэнта з пасады ў выпадку сістэматычнага або грубага парушэння ім Канстытуцыі або здзяйснення дзяржаўнай здрады ці іншага цяжкага злачынства; мае права ўвесці на тэрыторыі Рэспублікі Беларусь надзвычайнае або ваеннае становішча пры наяўнасці падстаў, прадугледжаных Канстытуцыяй, і ў выпадку бяздзейнасці Прэзідэнта па гэтых пытаннях; Увядзенне Надзвычайнага і ваеннага становішча разглядаецца Усебеларускім народным сходам па ініцыятыве Прэзідыума Усебеларускага народнага сходу або Савета Рэспублікі; па прапанове Прэзідэнта, папярэдне ўзгодненым з Прэзідыумам Усебеларускага народнага сходу: абірае старшыню, намесніка старшыні і суддзяў Канстытуцыйнага і Вярхоўнага судоў і вызваляе іх ад пасады па падставах, прадугледжаных законам; абірае членаў Цэнтральнай выбарчай камісіі і вызваляе іх ад пасады па падставах, прадугледжаных Законам; па прапанове Прэзідэнта прымае рашэнне аб магчымасці накіравання ваеннаслужачых, супрацоўнікаў ваенізаваных арганізацый, іншых асоб за межы Рэспублікі Беларусь для ўдзелу ў забеспячэнні калектыўнай бяспекі і дзейнасці па падтрыманні міжнароднага міру і бяспекі; устанаўлівае дзяржаўныя святы і святочныя дні; узнагароджвае Прэзідэнта дзяржаўнымі ўзнагародамі, а таксама прапануе асоб для ўзнагароджання дзяржаўнымі ўзнагародамі; дае абавязковыя для выканання даручэння дзяржаўным органам і службовым асобам, атрымлівае інфармацыю ад дзяржаўных органаў і службовых асоб, ажыццяўляе іншыя ўстаноўленыя Канстытуцыяй і законам паўнамоцтвы, неабходныя для рэалізацыі ўскладзеных на яго канстытуцыйных функцый.
Паважаныя наведвальнікі!
Звяртаем увагу на тое, што 2 студзеня 2023 г.уступаюць у сілу змены, унесеныя ў Артыкул 25 Закона Рэспублікі Беларусь "Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб". У сувязі з гэтым падача электронных зваротаў будзе магчымая толькі з дапамогай дзяржаўнай адзінай (інтэграванай) рэспубліканскай інфармацыйнай сістэмы ўліку і апрацоўкі зваротаў грамадзян і юрыдычных асоб - інтэрнэт-рэсурсу звароту.бел.
Страницы: 1 [ 2 ] [ 3 ]
с 12:30 до 16:30